En gång är ingen gång, tio gånger är många

IMG_3586.JPG

Första vändan känns det riktigt bra, även om både benen och pumpen får jobba hårt. På toppen väntar en fantastisk utsikt över Klarälven som slingrar sig sakta ner mot Karlstad genom det granbeklädda landskapet.

Allt det där vackra ser jag tydligt där uppe. Första gången. Sen blir det tuffare.

Jag befinner mig i Bryngfjordsbacken och har bestämt mig för att springa upp för slalombacken tio gånger.

Andra, tredje och fjärde vändan blir det stegvis jobbigare och jobbigare. Längtan efter toppen flyttar sig gradvis ner i backen. Men det funkar. Borrar ner huvudet och trampar. Andas en minut på toppen och sedan ner igen. Och upp.

Femte vändan klarar jag med hjälp av Peter LeMarc och på den sjätte och sjunde ser jag ljuset i tunneln. På den åttonde och nionde inser jag att ljuset är ett mötande tåg.

Den tionde vändan lättar det lite och under några sekunder funderar jag på att ta ett par vändor till. Men det får vänta till en annan gång.

IMG_3591.JPG

För övrigt säsongspremiär för mina Icebug. Vi tycker om varandra i år också.

IMG_3593.JPG

(Runkeeper strulade och därför loggades vända ett till fem och en halv som ett pass, och resten som ett annat).

 

Lämna en kommentar